Denní zpravodajství:

Nejstarší regionální deník (zal. 1996):
18.1.: Na Vysočině namrzají smíšené srážky, řidiči i chodci by měli být opatrní

17.1.: Výstava fotografií Moravské Toskánsko v muzejní kavárně v Jihlavě

17.1.: Výrobce celoskleněných obkladů či zábradlí VV SKLO v Křižanově změnil majitele

17.1.: Spravedlnost bez bázně: Gallasové a Clam-Gallasové v Čechách

17.1.: Soutěž v pochoutkách z brambor v Novém Městě na Moravě

17.1.: Příběh pražské Invalidovny v Telči

17.1.: Policie pátrá po sedmnáctileté dívce z Ostravy, umístěna je v zařízení pro mládež v Janštejně na Jihlavsku

17.1.: Nový sborník Havlíčkobrodska například o lehké atletice v Golčově Jeníkově či o smírčích kamenech

17.1.: Muž, který volal, že je na nádraží ve Žďáře bomba, byl opilý

17.1.: Muž z Jihlavy je podezřelý ze spáchání čtyř trestných činů

17.1.: Meteorologové varují před ledovkou při mrznoucím dešti na Pelhřimovsku a Pacovsku

16.1.: Šest iglú a dvanáct lůžek v sezónní noclehárně pomáhá lidem bez domova v Jihlavě

16.1.: Vedení Jihlavy odmítá mimořádné zastupitelstvo

16.1.: Ve Žďáře nad Sázavou přibudou další parkovací místa

16.1.: Při nehodě v Pelhřimově skončilo osobní auto na boku, nikdo nebyl zraněn

Publicistika:

H umoresky Bedřichovské
Vzpomínky a sekvence (nejen) z jihlavského Bedřichova, Dřevěných Mlýnů a okolí:
O studentské lásce, o tajném biskupovi a i o tom, jak jsem se stal vlastně novinářem

Závod míru, aneb jak jsem kdysi v továrně zachránil negramotného mistra.

Doutník od papeže, aneb děda výtržníkem…

Pan farář ze Zhoře a jeho koník Vanek

Netopýr v trolejbusu…

Jak děda František na přímluvu křtinské Panny Marie vstal z mrtvých…

Dvojitá pomsta pana domácího

Bedřichovák v zeleném, aneb pomsta svobodníkova a předpisů nedbalý kocour…

Vzpomínka na Bosého Laca

Jak lokomotivy na hlavním nádraží vždy dobře předpovídaly počasí…

Zloděj od svatého Jana…

Jak hrozná kletba pana Kreuzera zabila dvanáct lidí

Jak si paní Marie v helenínské kapli vymodlila hodinku šťastné smrti

Kdo chce kam – aneb jak se tajemníkovi KSČ zázračně vyplnilo jeho přání…

Tramvaje z Jihlavy do Dřevěných mlýnů…

Iglau.cz: Publicistika, historie, zajímavosti

Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:

Unikátní script na Leosvancara.cz vám odtud z Regionalistu online spočítá vaše konstelace, vyhledá k nim statisticky nejčastější MOŽNÉ zdravotní potíže a současně vám vybere vaše osobní homeopatika!

Zde zadejte své datum narození:

Začíná rekonstrukce tratě z Křižanova do Skleného nad Oslavou
Sdílet článek
Správa železnic zahajuje celkovou přestavbu další části dvoukolejné magistrály přes Českomoravskou vrchovinu. Předáním staveniště tento týden fakticky začala rekonstrukce traťového úseku z Křižanova do Skleného nad Oslavou. Práce potrvají do dubna příštího roku, během nich se výrazně zlepší parametry jak samotného mezistaničního úseku, tak i obou zmiňovaných stanic.
image-1
Komplexní rekonstrukcí projde více než 9 km tratě, což zahrnuje kromě úseku mezi Křižanovem a Skleným nad Oslavou také obě jmenované stanice. V nich se zrenovuje železniční svršek a spodek, potřebné úpravy se provedou na trakčním vedení. Přestavbou projdou obě ostrovní nástupiště, výška nástupní hrany bude 550 mm nad kolejí. Bezbariérový mimoúrovňový přístup na nástupiště bude v Křižanově z podchodu s využitím nových výtahů, ve stanici Sklené nad Oslavou pak šikmými přístupovými chodníky. Vybrané výhybky budou vybaveny elektrickým ohřevem. Rychlost v hlavních staničních kolejích se zvýší až na 140 km/h.

Téměř stejné práce proběhnou i v mezistaničním úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou. Jediný železniční přejezd v řešeném úseku bude rekonstruován. Modernizací projde kromě sdělovacího také zabezpečovací zařízení, a to nejen na hlavní trati a ve stanicích, ale i na navazující regionální železnici do Velkého Meziříčí.

Ve stanici Křižanov a Sklené nad Oslavou probíhá současně také rekonstrukce výpravních budov, ve kterých budou mimo jiné provedeny i práce nutné pro umístění nového technologického sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v dopravní kanceláři.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce traťového úseku Křižanov - Sklené nad Oslavou (mimo) činí 1 299 942 023 Kč bez DPH. Předpokládané celkové investiční náklady stavby s názvem Rekonstrukce žst. Sklené nad Oslavou činí 616 703 363 Kč. Také tento projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 465 768 019 Kč. Zhotovitelem obou staveb je Společnost Vysočina.

Správa železnic
- tz -
Sdílet článek na Facebooku

Dnes je sobota 18. leden
(5. leden kalendáře iuliánského)
• 2020 rok křesťanského letopočtu
• 7509 let od stvoření světa
† Svátek dle katolického tradičního kalendaria na 18. 1.:
Sobota po neděli první po Zjevení Páně Sv. Prisky, panny a mučednice
‡ Svátek dle pravoslavného kalendaria na 5. 1. (18. 1.):
Svt. mč. Theopemt, ep. nikomedský a mč. Theona, žrec; pror. Micheáš; ct. Taťána; postní den; 1.Kor 9,19-10,4; Luk 3,1-18
14. říjen 2018Glosa
(Leo Švančara)
Poslední exemplář našeho vyhynulého druhu...
Za našich starých krásných hektických časů, v nichž jsme začínali po revoluci nadšeně budovat novou českou mediální scénu, byly pohonnými hmotami ve všech redakcích jednak hustá mlha cigaretového, dýmkového a doutníkového kouře - a jednak všudypřítomná vůně normálního kafe s lógrem. Žádné kávovary: Všude jen rozžhavené vařiče, na nichž jsem současně pálil zrnka kadidla...
Pokračování . . .


  Nejnovější:


Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:

(na leosvancara.cz)

Z Jihlavy a okolí:

Jihlava - kultura, zábava:

Jihlava - ostatní:

Jihlava, zajímavosti: