Denní zpravodajství:

Nejstarší regionální deník (zal. 1996):
16.4.: Z policejního deníku: poškození pracovního stroje a krádež jeho vybavení; nález hlavic německých ručních granátů ve studni; distributor drog dopaden

16.4.: Husova ulice v Havlíčkově Brodě se dočká opravy, bude mít nový povrch i dopravní značení

15.4.: Za okny muzea v Třebíči jsou k vidění poslední majitelé panství z rodu Valdštejnů

15.4.: Z policejního deníku: posprejovaný vlak; opilý muž se válel na zemi, nadýchal 3,59 promile; alkohol a drogy za volantem

15.4.: Parčík u Žižkovy mohyly na Přibyslavsku prochází revitalizací

15.4.: Díky nové metodě pomůžou gynekologové v jihlavské nemocnici desítkám žen

14.4.: Z policejního deníku: vloupání do chalupy; muž zaplatil zálohu za auto, které nikdy neviděl; žena skončila na záchytce

14.4.: Ve Starči u Třebíče vysázeli dobrovolníci u cyklostezky další jabloně a slivoně

14.4.: V jihlavské zoologické zahradě se zabydluje levhart perský z Polska

14.4.: Rozhodněte o letošní Absurditě roku - káva z pytlíku, pomlázky neprodávat či chutná koronaviru víc v malých nebo velkých obchodech

14.4.: Most na silnici I/38 v Rančířově na Jihlavsku bude opraven za omezeného provozu

14.4.: Káně lesní, pták roku 2021, je v Pavlově častým obyvatelem, loni tam pečovali o čtyřiadvacet jedinců

14.4.: Hasiči v pelhřimovské nemocnici skončí, covid lůžka jsou obsazena se sedmdesáti procent

13.4.: Z policejního deníku: vandal poškodil plachtu altánu; sprejer načmáral černé nápisy a symboly na fasádu; žena čekala na oblečení marně

13.4.: Vedení Jihlavy usiluje o neinvazivní testy na školách

Publicistika:

H umoresky Bedřichovské
Vzpomínky a sekvence (nejen) z jihlavského Bedřichova, Dřevěných Mlýnů a okolí:
Listopad 1989: Koncert ve Vlašimi, demonstrace nefachčenek – a také co tehdy prorocky odhadl starý kněz.

Jak se moje pomsta udavačskému komunistickému dědkovi skrze krásné ženské nohy proměnila v trojku z chování.

Proč měl jihlavský adventní věnec nikoli čtyři, ale šest svíček?

Těžké hříšníky jejich vlastní hříchy ani do hrobu někdy nepustí…

Příběh dušičkový, aneb jak jsem se už nikdy nestal mrakopravcem.

Co povyprávěl starý skicář o poslední šachové partii s mým dědečkem?

Příběh ztraceného kocourka Mňouka…

Jak jsem kdysi rozebíral a vzápětí postavil – kremační pec!

Důstojník socialistické armády zůstane důstojníkem – i kdyby byl třebas ministrem!

O studentské lásce, o tajném biskupovi a i o tom, jak jsem se stal vlastně novinářem

Závod míru, aneb jak jsem kdysi v továrně zachránil negramotného mistra.

Doutník od papeže, aneb děda výtržníkem…

Pan farář ze Zhoře a jeho koník Vanek

Netopýr v trolejbusu…

Jak děda František na přímluvu křtinské Panny Marie vstal z mrtvých…

Iglau.cz: Publicistika, historie, zajímavosti

Sháníte marně homeopatika? V našem eshopu XIV. svatých Pomocníků máme vše!

Na stavbě havlíčkobrodského obchvatu se již pracuje na všech sedmi mostech
Sdílet článek
Ačkoliv se na jihovýchodním obchvatu na silnici I/38 v Havlíčkově Brodě v rámci možností daných klimatickými a technologickými podmínkami pracovalo přes celou zimu, práce na 4124 metrů dlouhé hlavni trase nabírají na dynamice s příchodem jara.
image-1
Pracuje se již na všech sedmi mostních objektech v trase silnice I/38, které svojí délkou tvoří čtvrtinu délky hlavní trasy obchvatu. Stavebně nejdále je most přes Stříbrný potok a polní cestu, kde stojí již všechny pilíře a obě opěry mostu a probíhá armování, bednění a betonáž jejich závěrných zdí. Připravují se základy pro podpůrnou skruž, aby se po jejím vybudování mohlo přistoupit k betonáži hlavní nosné konstrukce prvních polí mostu. Celá nosná konstrukce by měla být kompletně hotová na podzim tohoto roku. Paralelně samozřejmě probíhají i terénní práce spojené s výstavbou tohoto mostního objektu vedeného jako SO 210.

Nejdelším ze sedmi mostních objektů bude téměř 300 metrů dlouhý most přes řeku Šlapanku a trať ČD Jihlava - Havlíčkův Brod (SO 206). Zde probíhá armování, bednění a betonáže dříků pilířů a jejich hlavic. Současně se pracuje na založení opěry mostní opěry OP8. Aby bylo možné založit a následně vystavět pilíř mostu mezi náspem železniční trati a břehem Šlapanky, bylo nutné místo zpřístupnit pomocí provizorního mostu a komunikace.

Nejzajímavější práce aktuálně probíhají na mostě přes trať ČD Praha - Havlíčkův Brod - Brno, řeku Sázavu a trať ČD Havlíčkův Brod - Chotěboř (SO 201), který je současně druhým nejdelším mostem v trase obchvatu. Mezi náspem železniční trati na Chotěboř a břehem řeky Sázavy probíhá výstavba provizorní komunikace. Následovat bude provizorní mostní konstrukce. Ty zpřístupní místo výstavby pilířů na pravém břehu Sázavy. I zde probíhá armování, bednění a betonáže základů, armování, bednění a betonáže dříků pilířů armování a jejich hlavic. Za koordinované výluky tratě Praha - Brno byla koncem loňského týdne dokončena stavba podpůrné skruže nad železniční tratí, tj. mezi pilíři P7 a P8. Technickou zajímavostí je, že po vybetonování hlavní nosné konstrukce mostního pole nad tratí, bude tato o dva metry výše než na sousedních polích. 1600 tun vážící konstrukci tak bude třeba postupně snést o dva metry níže a umístit na pilíře. Snesení pomocí speciálních jeřábů umístěných na pilířích je plánováno na podzim tohoto roku za opětovné výluky provozu na železniční trati. Celý proces by měl trvat přibližně týden.

Pokud jde o komunikace, tady probíhají práce na stavebních objektech, kde nevzniká přebytek zeminy. Ke konci března se jedná o pět objektů, z nichž za zmínku stojí zahájení výstavby okružní křižovatky Havlíčkův Brod jih, kde již proběhla skrývka ornice v celém rozsahu stavebního objektu a doprava po silnici I/38 byla v polovině března převedena na provizorní komunikaci.

Dále se pracuje na výstavbě z části nové místní komunikace k Novotnému Dvoru, kde se realizují hrubé terénní úpravy a sanace podloží v celé délce tohoto stavebního objektu. Vybudování komunikace je nutné pro zajištění přístupu do této místní části H. Brodu po uvedení obchvatu do provozu. Stavba probíhá v koordinaci s městem, které zde realizuje výstavbu vodovod a kanalizace. Průběžně s postupem prací probíhají přeložky inženýrských sítí zejména přes budoucí hlavní trasu a ta kde je to účelné i podél ní.
Martin BUČEK
Sdílet článek na Facebooku

Dnes je pátek 16. duben
(3. duben kalendáře iuliánského)
• 2021 rok křesťanského letopočtu
• 7510 let od stvoření světa
† Svátek dle katolického tradičního kalendaria na 16. 4.:
Pátek po první neděli Velikonoční
‡ Svátek dle pravoslavného kalendaria na 3. 4. (16. 4.):
14. říjen 2018Glosa
(Leo Švančara)
Poslední exemplář našeho vyhynulého druhu...
Za našich starých krásných hektických časů, v nichž jsme začínali po revoluci nadšeně budovat novou českou mediální scénu, byly pohonnými hmotami ve všech redakcích jednak hustá mlha cigaretového, dýmkového a doutníkového kouře - a jednak všudypřítomná vůně normálního kafe s lógrem. Žádné kávovary: Všude jen rozžhavené vařiče, na nichž jsem současně pálil zrnka kadidla...
Pokračování . . .


  Nejnovější:


Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:

(na leosvancara.cz)

Z Jihlavy a okolí:

Jihlava - kultura, zábava:

Jihlava - ostatní:

Jihlava, zajímavosti: