Denní zpravodajství:

Nejstarší regionální deník (zal. 1996):
18.10.: Zdravotníci novoměstské nemocnice budou předávat své zkušenosti kolegům na Ukrajině, první bude primář dětského oddělení Martin Chalupský

18.10.: Slavnostní koncert k sedmdesátému výročí základní umělecké školy v Náměšti nad Oslavou v zámecké knihovně

18.10.: Přednáška Příběhy relikviáře sv. Maura v podání Kateřiny Rozinkové v Telči

18.10.: Poničená auta, krádež kola, poškozená brána u rodinného domu

18.10.: Policisté se obracejí na občany s žádostí o spolupráci při pátrání po pohřešovaném muži z Velkého Meziříčí

18.10.: Pohřešovaný muž z Velkého Meziříčí byl nalezen mrtvý

18.10.: Muž v JIhlavě napadl, urážel a okradl svoji bývalou přítelkyni

17.10.: V Přibyslavi se bude o víkendu konat tradiční výstava ovoce, medu, brambor a zeleniny

17.10.: U Pelestrova na Havlíčkobrodsku v sobotu vypustí pracovníci ze záchranné stanice v Pavlově do přírody mladé sýce rousné

17.10.: Osvobozený podvečer v Horácké galerii v Novém Městě na Moravě

17.10.: Opilci za volantem i na ulicích

17.10.: Neznámý pachatel se vloupal v Herálci na Novoměstsku do auta, sebral doklady i finanční hotovost

17.10.: Lidé trpící lupénkou mohou navštívit ambulanci v nemocnici U sv. Anny v Brně ve středu 23. října

17.10.: Jihlavské kotelny hledají jednatele; předpokládaný termín nástupu v lednu či únoru příštího roku

17.10.: Ceny obědů rostou nejrychleji u hranic s Německem a Rakouskem; lidé v regionech si po vzoru Prahy vybírají dražší jídla a častěji jedí více chodů

Publicistika:

H umoresky Bedřichovské
Vzpomínky a sekvence (nejen) z jihlavského Bedřichova, Dřevěných Mlýnů a okolí:
O studentské lásce, o tajném biskupovi a i o tom, jak jsem se stal vlastně novinářem

Závod míru, aneb jak jsem kdysi v továrně zachránil negramotného mistra.

Doutník od papeže, aneb děda výtržníkem…

Pan farář ze Zhoře a jeho koník Vanek

Netopýr v trolejbusu…

Jak děda František na přímluvu křtinské Panny Marie vstal z mrtvých…

Dvojitá pomsta pana domácího

Bedřichovák v zeleném, aneb pomsta svobodníkova a předpisů nedbalý kocour…

Vzpomínka na Bosého Laca

Jak lokomotivy na hlavním nádraží vždy dobře předpovídaly počasí…

Zloděj od svatého Jana…

Jak hrozná kletba pana Kreuzera zabila dvanáct lidí

Jak si paní Marie v helenínské kapli vymodlila hodinku šťastné smrti

Kdo chce kam – aneb jak se tajemníkovi KSČ zázračně vyplnilo jeho přání…

Tramvaje z Jihlavy do Dřevěných mlýnů…

Iglau.cz: Publicistika, historie, zajímavosti

Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:

Unikátní script na Leosvancara.cz vám odtud z Regionalistu online spočítá vaše konstelace, vyhledá k nim statisticky nejčastější MOŽNÉ zdravotní potíže a současně vám vybere vaše osobní homeopatika!

Zde zadejte své datum narození:

SŽDC představila aktuální stav přípravy vysokorychlostní trati
Sdílet článek
Hlavním tématem setkání zástupců SŽDC s vedením kraje, měst, obcí i odborníků na dopravu a životní prostředí bylo informování o aktuálním stavu příprav stavby vysokorychlostní trati (VRT) Praha – Brno. Právě dokončovaná studie proveditelnosti obsahuje několik variant vedení trati a prověřuje její různé parametry, například vhodnou maximální rychlost vlaků. Poskytuje důležité technické podklady pro budoucí projekční práce a nezbytné podklady pro posouzení vlivu na životní prostředí. V úseku Praha – Jihlava je prověřována řada variant.
image-1
Obecně je lze rozdělit do skupiny jižních a skupiny severních. „Jižní jsou směřovány z uzlu Praha ve směru Benešov a Havlíčkův Brod, severní míří z uzlu Praha podél dálnice D11 ve směru Poříčany a dále k Havlíčkovu Brodu. V úseku Jihlava – Brno je vedení tratě relativně invariantní a volně kopíruje dálnici D1. V tuto chvíli lze konstatovat, že lepších výsledků dosahují varianty vedené severním koridorem. Oba koridory přináší pro spojení Prahy s Brnem obdobné výhody a v zásadě stejné jízdní doby, avšak investiční náklady jsou pro severní koridor výrazně nižší. Rozdíl se pohybuje mezi 25 – 30 %. Je to dáno především příznivějším terénem, který vyžaduje výrazně méně mostních a tunelových staveb. Jeví se příznivější také z pohledu vlivu na životní prostředí,“ říká Radek Čech, ředitel Odboru strategie SŽDC.

„Za dobu posledních deseti let jsem dnes absolvoval v pořadí sedmé zásadní jednání k VRT. Od prvotních návrhů řešení rychlé železnice přinášejícím obyvatelům pouze omezení je dnes připraveno variantní řešení, které zahrnuje obsloužení území Vysočiny rychlými vlaky. Sice existuje řada neznámých a před cestování Jihlava – Praha vlakem za 45 minut čeká stát řada zásadních rozhodnutí i nemalé množství práce, nicméně posun v přípravách a zohlednění zájmu obyvatel Vysočiny je znát,“ hodnotí setkání Jiří Běhounek, hejtman Kraje Vysočina.

V oblasti budování železniční infrastruktury je jednou z hlavních priorit Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) zajistit realizaci vládního Programu rozvoje rychlých železničních spojení v České republice. Pro jeho úspěšnou přípravu a realizaci je nezbytná intenzivní spolupráce SŽDC se státní správou reprezentovanou zejména Ministerstvem dopravy, Ministerstvem životního prostředí, Ministerstvem pro místní rozvoj a orgány krajských i místních samospráv. Proto manažer infrastruktury připravil pro letošní rok projekt prezentačních setkání Aktuální stav přípravy vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Cílem je přispět k nalezení shody nad vedením nové tratě pro rychlosti až 320 km/h Krajem Vysočina a vytvořit podmínky pro další postup přípravných prací.

Po souhlasu Ministerstva dopravy SŽDC neprodleně požádá o aktualizaci zásad územního rozvoje Kraje Vysočina pro celý úsek na území tohoto kraje. To umožní zrychlení přípravy VRT a rozšíření první etapy výstavby na úsek Praha – Světlá nad Sázavou a na úsek z Brna do oblasti Velkého Meziříčí. Střední úsek mezi Světlou nad Sázavou a Velkým Meziříčím je stavebně náročnější a prozatím je řešen v několika variantách. Po jejich posouzení z pohledu technického, ekonomického a z pohledu životního prostředí bude připravován s minimálním časovým odstupem. Pro spojení mezi Prahou a Brnem může být do doby dokončení střední části využívána část stávající tratě přes Havlíčkův Brod. Smělým termín rozestavění a v některých částech i dokončení VRT mezi Prahou a Brnem je rok 2030

Rychlá železnice
Diskutuje se také budoucí provoz vlaků. Výstavbou VRT dojde k výraznému zkrácení jízdních dob, a to nejenom v ose nové tratě. Nově vybudovaná infrastruktura je připravována jako jedna ze součástí celorepublikového dopravního systému, který bude z pohledu cestujících reprezentován především rychlými vlaky. Tyto rychlé vlaky budou ke své jízdě využívat jak nové VRT, tak navazující modernizované konvenční tratě. Expresní vlaky budou vysokou rychlostí propojovat hlavní metropole, další rychlé vlaky budou z metropolí a center směřovat do regionů a zajišťovat jejich obsluhu. Část kapacity bude v některých úsecích vyčleněna také pro rychlé regionální vlaky.
Cestující tak budou moci využívat nejen expresy v relacích Praha – Brno – Ostrava s pokračováním dále do zahraničí (Bratislava, Vídeň, Berlín, Varšava atd.), ale také rychlé vnitrostátní vlaky například v relacích Praha – Jihlava nebo Brno – Velké Meziříčí. Toto řešení je obvyklé v zemích, které již rychlé tratě provozují (např. Francie, Španělsko, Německo). Pro obsluhu regionů je také prověřována možnost výstavby terminálů přímo na hlavní trati. Těmi se mohou stát terminály Praha-východ, Brno-Vídeňská ul. nebo na území Kraje Vysočina také například Jihlava VRT poblíž dnešní zastávky Jihlava Bosch Diesel. Terminály umožňují jak průjezd velmi rychlých expresních vlaků plnou rychlostí, tak zastavení pomalejších vlaků pro obsluhu regionů.


s využitím tiskové zprávy SŽDC
Jitka SVATOŠOVÁ
Sdílet článek na Facebooku

Dnes je sobota 19. říjen
(6. říjen kalendáře iuliánského)
• 2019 rok křesťanského letopočtu
• 7508 let od stvoření světa
† Svátek dle katolického tradičního kalendaria na 19. 10.:
Pátek po neděli dvacáté prvé po Svatém Duchu Sv. Petra z Alkantary, vyznavače
‡ Svátek dle pravoslavného kalendaria na 6. 10. (19. 10.):
14. říjen 2018Glosa
(Leo Švančara)
Poslední exemplář našeho vyhynulého druhu...
Za našich starých krásných hektických časů, v nichž jsme začínali po revoluci nadšeně budovat novou českou mediální scénu, byly pohonnými hmotami ve všech redakcích jednak hustá mlha cigaretového, dýmkového a doutníkového kouře - a jednak všudypřítomná vůně normálního kafe s lógrem. Žádné kávovary: Všude jen rozžhavené vařiče, na nichž jsem současně pálil zrnka kadidla...
Pokračování . . .


  Nejnovější:


Výpočet vašich osobních homeopatik podle data narození:

(na leosvancara.cz)

Z Jihlavy a okolí:

Jihlava - kultura, zábava:

Jihlava - ostatní:

Jihlava, zajímavosti: